مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 اسفند 1396 ساعت 09:502018-03-05بين الملل

توافق مصر و عربستان با سرمایه گذار مشترک 10 میلیارد دلاری در پروژه "نیوم"


در جریان دیدار ولیعهد عربستان با رییس جمهور مصر در قاهره، عربستان سعودی و مصر یک بودجه مشترک 10 میلیارد دلاری را برای ساخت پروژه بلندپروازانه "نیوم" امضا کرده و متعهد شدند که 1000 کیلومتر مربع از این کلانشهر در جنوب سینا احداث شود.

- توافق مصر و عربستان با سرمایه گذار مشترک 10 میلیارد دلاری در پروژه "نیوم" در جریان دیدار ولیعهد عربستان با رییس جمهور مصر در قاهره، عربستان سعودی و مصر یک بودجه مشترک 10 میلیارد دلاری را برای ساخت پروژه بلندپروازانه "نیوم" امضا کرده و متعهد شدند که 1000 کیلومتر مربع از این کلانشهر در جنوب سینا احداث شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق در آغاز نخستین سفر کاری و دولتی محمد بن سلمان، شاهزاده عربستانی از زمان رسیدنش به ولیعهدی در سال گذشته میلادی و سرکوب سران سیاسی و تجاری این کشور صورت گرفت؛ سرکوبی که سبب شد به دنبال آن بسیاری از تجار و شاهزادگان ارشد عربستان بازداشت شوند.

به دنبال سرنگونی اخوان المسلمین که عربستان و مصر هر دو آن را گروهی تروریستی تروریستی می دانند و از زمان روی کارآمدن عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر در سال 2013 میلادی، قاهره و ریاض روابط خود را تقویت بخشیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق مصر و عربستان با سرمایه گذار مشترک 10 میلیارد دلاری در پروژه "نیوم"

توافق مصر و عربستان با سرمایه گذار مشترک 10 میلیارد دلاری در پروژه "نیوم"